Agnieszka Gapińska – dyrektor administracyjny i pedagogiczny.
Funkcję dyrektora pełni od początku istnienia przedszkola jednak w swojej codziennej pracy woli być pedagogiem i terapeutą. Na co dzień poza przedszkolem jest terapeutą w kilku przedszkolach w Poznaniu oraz
w szkole specjalnej.
Przez wiele lat wiceprezes w ‘Fundacji Na Niebiesko’, pracującej na rzecz dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Obecnie prezes Stowarzyszenia ‘Trwanie’ na rzecz dzieci niepełnosprawnych. Nauczyciel dyplomowany.
Jej kwalifikacje, to:
– pedagog specjalny w zakresie edukacji i rehabilitacji osób
z niepełnosprawnością intelektualną
– logopeda oraz neurologopeda
– nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz kształcenia wczesnoszkolnego (zintegrowanego)
– trener umiejętności społecznych
– dietetyk
– dogoterapeuta
– specjalista w zakresie zarządzania oświatą
– w trakcie specjalizacji z mediacji rodzinnych.
– specjalista w zakresie zarządzania oświatą
– mediator rodzinny.
Terapeuta Picture Exchange Communication System (PECS)®
Ukończyła ponad 100 kursów i szkoleń poszerzających kompetencje w zakresie pracy z dziećmi.
Przykładowe kursy i szkolenia:
1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne I i II stopień prow.prof. M.Bogdanowicz.
2. Praca z dziećmi dyslektycznymi metodą P. Dennisona
3. Diagnozowanie i praca z dzieckiem nadpobudliwym (ADHD).
4. Makaton – Program Rozwoju Komunikacji PRKM.
5. Podstawy integracji sensorycznej.
6. Analiza rysunków dzieci i dorosłych.
7. Zabawy sensoryczne.
8. Zastosowanie metody Castillo Moralesa.
9. Wykorzystanie diagnozy neuropsychologicznej w pracy z dziećmi ze złożoną niepełnosprawnością.
10. Dziecięcy masaż Shantala.
11. Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej.
12. Kreatywni interaktywnie. Łączenie tradycyjnych metod nauczania z nowoczesnymi technologiami w edukacji przedszkolnej.
13. System edukacji przez ruch D. Dziamskiej.
14. Możliwości zastosowania treningu uwagi słuchowej metodą A.Tomatisa w terapii i wsparciu rozwoju dzieci.
15. Dziecko z autyzmem w przedszkolu.
16. Terapia integracji sensorycznej i usprawnianie zmysłów dziecka z zaburzeniami mowy.
17. Opóźniony rozwój mowy – wielopłaszczyznowe podejście do terapii dziecka.
18. Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy o typie afazji (pochodzenia korowego), alalia. Diagnoza i terapia dzieci
z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo.
19. Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
20. Terapia Neurotaktylna Międzynarodowy Instytut dr Svetlany Masgutovej.
21. Arteterapia – twórcza integracja / moduł muzyczny, teatralny, taneczny.
22. Rozwój biologiczny, poznawczy i emocjonalny dzieci w świetle nowej podstawy programowej.
23. Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka / uprawnienia do wykorzystywania testu KOLD.
24. Zastosowanie ortodontycznej oceny warunków zgryzowych zewnątrz- i wewnątrzustnych w terapii logopedycznej.
25. Przygotowanie dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania.
26. Dyslalia ankyloglosyjna – o krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii.
27. Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów – prof.UŚ dr hab.Danuta Pluta-Wojciechowska.
28. Hortiterapia.
29. Modyfikowanie zachowań w pracy z dziećmi ze spektrum.
30. Autyzm a niepełnosprawność intelektualna.
31. Wybiórczość pokarmowa – przyczyny, objawy, występowanie.
32. TUS dla dzieci w wieku przedszkolnym.
33. Metoda projektów badawczych w przedszkolu.
34. Założenia Planu Daltońskiego w pracy z dzieckiem.
35. Pedagogika Montessori.
36. Usprawnienie motoryki małej – ćwiczenia ręki.
37. Alternatywne metody komunikacji w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie.
38. Terapia przez zabawę.
39. Ryzyko dysleksji u przedszkolaka. Profilaktyka, diagnoza i działanie.
40. Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno -Terapeutycznych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
41. Poznać, zrozumieć, uczyć dziecko, ucznia z zespołem Aspergera.
42. Elementy arteterapii w zajęciach z psem dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.
43. Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami w rozwoju za pomocą VB-MAPP oraz innych narzędzi.
44. Kurs polskiego języka migowego Poziom Elementarny dla pedagogów (A1/A2)
45. Picture Exchange Communication System – PECS Poziom I.
46. Orzeczenia i opinie – interpretacja i dokumentacja ucznia ze SPE.
47. XIII Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Fundacji Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka „Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania. Wspieranie Osób z ASD i Ich Rodzin„
Pani Magdalena
Specjalista w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel języka angielskiego. Terapeuta ręki I i II st. Trener PECS – poziom I. Metodyk wspomagania komunikacji językowej uczniów.
W pracy z dzieckiem wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie i wiedzę, poszerza swoje kompetencje. W trakcie realizacji studiów podyplomowych z Logopedii. Ukończyła wiele kursów i szkoleń adekwatnych do zajmowanego stanowiska, n.p.:
– O dzieciach uzdolnionych matematycznie
– Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej
– Łączenie tradycyjnych metod nauczania z nowoczesnymi technologiami w edukacji przedszkolnej
– Diagnoza pedagogiczna w przedszkolu
– Wychowanie przez sztukę
– Motywacja w nauczaniu języka angielskiego
– Zabawy ruchowe w przygotowaniu do nauki języka angielskiego
– Rozwój psychiczny i emocjonalny dziecka
– Arteterapia
– Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
– Dziecięca matematyka wg prof.Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej
– Obniżamy poziom agresji w grupie dzieci
– Muzykoterapia w przedszkolu
– Warsztaty muzyczne aktywnego słuchania muzyki opracowanej metodą Batii Strauss
– Układy choreograficzne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
– Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej
– O dzieciach uzdolnionych matematycznie – prof.Edyta Gruszczyk-Kolczyńska
– Język angielski w edukacji przedszkolnej
– Techniki nauczania języków obcych dla dzieci w wieku 3-10 lat
– Dziecko z autyzmem w przedszkolu
– Wstęp do terapii behawioralnej w pracy z dzieckiem z zaburzeniem rozwojowym
– Kurs kwalifikacyjny dla kandydatów na Animatora Czasu Wolnego
– Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci.
– TUS dla dzieci w wieku przedszkolnym
– Wybór terapii oraz ścieżki edukacji – dziecko w wieku przedszkolnym
– Czy to autyzm?– TUS dla dzieci w wieku przedszkolnym
– Warsztat początkującego logopedy
– Orzeczenia i opinie – interpretacja i dokumentacja ucznia ze SPE.
– Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się / Pyramid Educational Consultants – PECS
Pani Monika
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz wychowania przedszkolnego oraz specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta behawioralny, pedagog specjalny w zakresie edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Trener PECS – poziom I. Metodyk wspomagania komunikacji językowej uczniów. W trakcie realizacji studiów podyplomowych z Logopedii. Terapeuta ręki I i II st.
Pełniąc funkcję wychowawcy i terapeuty ciągle się szkoli, co daje wiele pozytywnego Jej podopiecznym.
Ukończyła m.in. szkolenia:
– Dziecko z autyzmem w przedszkolu
– Nauka samodzielności dziecka z autyzmem z wykorzystaniem planów aktywności
– Dziecko nadpobudliwe ruchowo
– Animator zabaw
– Neurodydaktyka – nauczanie przyjazne mózgowi
– Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci
– Muzyczna koncepcja w edukacji matematycznej
– Uczeń z trudnymi zachowaniami
– TUS dla dzieci w wieku przedszkolnym
– Trening karmienia
– Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu
– Elementy Metody Integracji Sensorycznej w edukacji przedszkolnej
– Orzeczenia i opinie – interpretacja i dokumentacja ucznia ze SPE.
– Nauczanie 9 kluczowych umiejętności porozumiewania się / Pyramid Educational Consultants – PECS
Pani Magdalena
Specjalistka w zakresie diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej. Nauczycielka zajęć gimnastyki korekcyjnej i profilaktyki zaburzeń motoryki małej z elementami jogi dla dzieci. W naszej palcówce prowadzi
z dziećmi zajęcia indywidualne i grupowe.
Posiada następujące kwalifikacje:
– nauczyciel wychowania fizycznego
– specjalistka w zakresie gimnastyki korekcyjnej
– terapeuta ręki i zaburzeń motoryki małej (diagnoza, terapia, masaż)
– instruktorka jogi dla dzieci
– instruktora pływania ( w tym pływania korekcyjnego) i piłki ręcznej
– specjalista w zakresie żywienia dzieci i żywienia w sporcie.
Poza powyższymi kwalifikacjami, Pani Magdalena uczestniczyła w wielu kursach i szkoleniach, które są niezwykle pomocne w pracy z dziećmi naszego przedszkola, m.in.:
– Integracja Sensoryczna Przedszkolaka
– Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
– Trening Umiejętności Społecznych
– Integracja w grupie przedszkolnej i szkolnej.
Swoje doświadczenie od wielu lat zdobywa w szkole i przedszkolu oraz w wielu zajęciach pozalekcyjnych. Jest pasjonatką zdrowego trybu życia.
Pani Laura
Pedagog w zakresie resocjalizacji oraz nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Doświadczony nauczyciel w pracy z dziećmi
w zakresie rocznego przygotowania przedszkolnego.
Na dodatkowych szkoleniach poszerza swoją wiedzę i doświadczenie, n.p.
– Mamo – Tato, co Wy na to,
– Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym,
– Karty Grabowskiego
– Pierwsza pomoc przedmedyczna
– Mózg dziecka w przedszkolu
– Kleksodźwięki czyli muzyczno-plastyczne zabawy sensomotoryczne.
Pani Magda
Wykwalifikowana pomoc wychowawcy, która od wielu lat z nami współpracuje.
Posiada przygotowanie zawodowe do pracy opiekuna w żłobku
oraz klubie dziecięcym oraz dodatkowe kursy i szkolenia, n.p.
– Muzyczno – plastyczne zabawy sensoryczne,
– Karty Grabowskiego,
– Pierwsza pomoc przedmedyczna,
– Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci,
– Muzyczna koncepcja w edukacji matematycznej,
– Terapia ręki i grafomotoryka,
– Wychowawca / nauczyciel w przedszkolu,
– Animator zabaw dla dzieci.
Pani Magda ukończyła kierunek Psychodietetyka na wydziale psychologii. Jest w trakcie specjalizacji z zakresu edukacji przedszkolnej.
Z najstarszą grupą dzieci prowadzi również zajęcia z języka niemieckiego.
Pani Monika
Pełni funkcję pomocy w grupie przedszkolnej, wspiera nauczycieli i wychowawców w prowadzeniu zajęć grupowych.
Sprawuje opiekę nad dziećmi wspomagając ich w pracy grupowej dydaktycznej.
Cały czas poszerza swoje kompetencje zawodowe uczestnicząc w szkoleniach i kursach, n.p.
– Karty Grabowskiego,
– Elementy logorytmiki jako metody wspomagającej rozwój mowy dzieci,
– Muzyczna koncepcja w edukacji matematycznej,
– Pierwsza pomoc przedmedyczna.
Jej talenty, pasje i zainteresowania, którymi chętnie dzieli się z innymi, znacząco wpływają na jakość pracy naszego przedszkola a tym samym rozwój naszych podopiecznych.
Pani Monika odpowiada także za stronę estetyczną oraz organizacyjno-porządkową przedszkola.
Pani Anna
Psycholog przedszkolny.
Ukończyła m.in.:
– psychologię,
– szkołę psychoterapii,
– studium terapii uzależnień,
– studium umiejętności pracy z grupą,
– jest trenerem Szkoły dla Rodziców oraz terapeutą behawioralnym.
Posiada podstawowe przygotowanie z zakresu Teorii i Psychoterapii Analizy Transakcyjnej.
W przedszkolu wspiera kadrę i Rodziców w działaniach edukacyjnych i wychowawczych, pomaga rozwiązywać bieżące problemy.
Na co dzień poza przedszkolem współpracuje
z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Poradnią Pomocy Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży, prowadzi również własną praktykę psychologiczną.
Pani Wiktoria
Asystentka wychowawcy. Studentka ostatniego roku 5-cio letnich studiów magisterskich na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Odbyła wiele praktyk w różnorodnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych (m.in.w Rupakach). Posiada doświadczenie w pracy na obozach wakacyjnych dla dzieci.
Pani Amelia
Asystentka wychowawcy. Studentka na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Ukończony kurs BHP oraz Pierwszej Pomocy Przedmedycznej.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |